به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهدی عظیمی فر با اعلام این خبر و ضمن تقدیر از عوامل اجر ای طرح داناب و گسترش سواد آبی در استان، اظهار کرد: این برتری نتیجه تعامل سازنده و گفتمان های چرخشی و اگاهی بخشی است.
وی بیان کرد: حضور معلمان، دانش آموزان، روحانیون، دانشجویان، شوراهای محلی روستاها، شهرداران و بهره برداران آب سطوح مختلف جامعه در محل رصد خانه آب و انرژی و تاسیسات آبی سازمان به صورت مستمر و آشنایی آنها با مصارف بهینه آب و برگزاری نمایشگاه های ملی و استانی با محوریت طرح آگاهی بخشی داناب از جمله برنامه های اقناع سازی عمومی در سازمان بود.
مدیرروابط عمومی اشاره کرد: در سال گذشه بیش از ۵۰ محتوای آموزشی و نماهنگ آگاهی بخشی در زمینه حفظ منابع آبی تهیه و تولید شد و در فضای مجازی و صدا و سیمای استان منتشر شد؛ همچنین کتاب داستانی “آب زیر زمینی مروارید نادیدنی” و کتاب شعر کودک با عنوان “شعر آب” رونمایی و در دسترس مدارس و کتابخانه های روستایی و شهری استان قرار گرفت.
وی در پایان گفت: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با هدف بومی سازی طرح و اثر بخشی فعالیت های فرهنگ سازی اقدام به انجام چهار طرح پژوهشی و سنجش ذی نفعان کرد و نتایج حاکی از آن است که دانش آموزان در مناطق بحرانی آب، ۲۰ درصد افزایش آگاهی نسبت به مصارف آب در مقایسه با سال گذشته داشته اند همچنین در طرح سنجش ذی نفعان سازمان نیز که شامل جامعه هدف نخبگان، اساتید دانشگاه، بهره برداران آب، سازمان های مردم نهاد، معلمان، رسانه های جمعی و زنان روستایی بود نیز یافته ها بیانگر تاثر مثبت گفتمان های چرخشی و آگاهی بخش و تعاملات مناسب با جامعه هدف سازمان است.