امروز چهارشنبه, 19 آذر 1404 هجری شمسی
چهارشنبه, 19 آذر 1404

نشان ویژه روابط عمومی بحران به‌ویژه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان اعطا شد

به گزارش عصر اتحاد به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان، در سمپوزیوم و جشنواره یادشده که روز ۱۸ آذرماه ۱۴۰۴ با عنوان نقش و کارکردهای روابط عمومی راهبردی در بحران‌های جنگی در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران واقع در تهران برگزار شد، لوح و تندیس مدیر روابط عمومی برتر به محمد جامعی مدیر روابط عمومی اعطا شد که حسن شهیتی از کارشناسان این واحد به نیابت به‌روی سن رفته و لوح و نشان را دریافت نمود.
در ابتدای مراسم، پیام دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به این دوره از سمپوزیوم قرائت شد.
محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت:
پایداری در جنگ را خرده‌ روایت‌هایی که وظیفه روابط عمومی‌ها است، می‌سازد.
وی افزود: ما به نوبه خود در تلاش هستیم که زیرساخت‌های روابط عمومی‌ها را بازسازی و یا تقویت کنیم.
گلزاری اظهار داشت: ساختار روابط‌عمومی‌ها در سال‌های مختلف بررسی شده و نیاز است که انجمن‌ها به میدان آمده و در کنار دولت کارها را به پیش ببریم.
پس از جنگ ۱۲ روزه، جنگ تنها تسخیر سرزمین‌ها نیست، هر روایت یا بیانه‌ای که روابط عمومی دولت‌ها ارائه می‌دهند، نقش پر رنگی در تفسیر جنگ ها دارد.
رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر، سعی در مشروعیت دادن به جنایات خود داشته است.
وی خاطرنشان کرد: جنگ ۱۲ روزه، نشان داد که ایران موافق دیپلماسی بوده و شروع کننده جنگ نبوده است. قاب بازدارندگی و دفاع مشروع از میهن، کاری بود که روابط عمومی های ما باید روایت می‌کردند.
گلزاری با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه گفت: نقش روابط عمومی‌ها در مرکز، استان‌های مورد حمله قرار گرفته و توریست پذیر بسیار مهم بود.
بیانیه نویسی به جای انتشار اخبار پراکنده، مراقبت از شایعه کانال‌های فارسی زبان در تشویش اذهان عمومی، کاری بود که با ارتباط منسجم روابط عمومی‌ها باید انجام می‌شد.
در کنار آن، ما نیاز به خرده روایت‌ها در نظام سلامت، امنیت غذایی، دفاعی، نظامی و توزیع کالا برای پایداری سیستم نیاز داشتیم.
جنگ‌های مدرن روایت سوز است. زیرا در لحظه اتفاق افتاده و شهادت هموطنان را رقم می‌زند.
در جنگ ۱۲ روزه، سرعت در تصمیم‌گیری، بیانیه و پاسخگویی نظامی در کانال‌های بسته را می‌طلبید. اما در روابط عمومی‌ها، همچون وزادت بهداشت، باید با استفاده از دستورالعمل‌های پیشین استفاده می‌شد.
دستورالعمل‌های پیشین، سرعت عمل در تصمیم گیری، ابتکارات در جایگزینی در جنگ ۱۲ روزه به کمک ما آمد.
فقدان پروتکل یکپارچه ملی تعارض هماهنگی دستگاه‌های نظامی با روابط عمومی‌ها، محدودیت‌های امنیتی ، در روایت درست جنگ ۱۲ روزه ما را عقب انداخت.
هنوز باید بخش‌های مختلف کشور، دست به‌دست یکدیگر داده و زخم‌ها و رنج‌های جنگ ۱۲ روزه باید روایت شود.
وی در پایان با اشاره به انسجام ملی در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی یاد آور شد: جنگ شاید نفرت انگیز ترین واژه باشد‌. اما ملت ایران نشان داد که در جنگ‌های تحمیلی، به خوبی انسجام ملی را به نمایش خواهد گذاشت.
نام بلند ایران به همت شهیدان خود پایدار خواهد ماند و هر تفکری که به انسجام ملی بخواهد زیان برساند، از سوی مردم ایران محکوم خواهد شد.
هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیوم روابط عمومی در ابتدای جلسه با خوش آمدگویی به حاضران در سمپوزیوم گفت: روابط عمومی در جنگ‌های مدرن بخش جدایی ناپذیر راهبرد زمان جنگ است.
وی افزود: بخشی از روابط عمومی بحران به روابط عمومی جنگی و نظامی می‌پردازد.
در کشور ایران، روابط عمومی‌ها، به جای راهبردی، تکنیکی است.
الگوی دوسویه همسنگ است که در مدیریت بحران‌ها به ما کمک می‌کند که عملکردی موثر داشته باشیم.
ما باید تصمیمات ذینفعان را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت بدهیم.
سفیدی یادآور شد: روابط عمومی زمانی که بتواند در حل مسئله ورود نموده و راهبردی عمل نماید، در پدافند غیرعامل و بحران‌ها عملکرد درستی داشته باشد.
ماهیت روابط‌عمومی، صلح گستری و حل اختلاف نماید، اما زمانی‌که بحران و جنگی رخ بدهد، باید عملکردی راهبردی داشته باشد.
امروزه بدون همراهی روابط‌ عمومی نمی‌توان ادامه داد. اگر قدرت نرم و متقاعد کردن افکار عمومی نداشته باشیم، در جنگ‌های امروزه نمی‌توانیم موفق عمل نماییم.
وظیفه‌ی امروز روابط عمومی‌ها؛ معنا بخشی، داستان سرایی و طرح راهکارهای لازم در جامعه است.
روابط عمومی یک تخصص برای همراه نمودن افکار عمومی است.  این یک بخش تخصصی و حرفه‌ای است.
وی درپایان، ابراز امیدواری نمود که بتوانیم از الگوی دو سویه همسنگ در روابط عمومی‌ها برای حل بحران بهره بگیریم.
گفتنی است، تمرکز اصلی این دوره بر بررسی جایگاه و نقش روابط‌عمومی راهبردی در مدیریت بحران‌های جنگی بود؛ موضوعی که به دلیل پیچیدگی‌های جنگ ترکیبی و تحولات سریع رسانه‌ای، اهمیت روزافزونی یافته است.

 

12

https://asretehad.ir/?p=16590

خبرهای مرتبط

صنعت فولاد ایران در نقطه عطف تاریخی؛ گذار از توسعه کمی به تعالی کیفی تنها راه بقاست!
به گزارش عصر اتحاد به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، مهندس امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس (Steel Price International Conference) با تشریح چشم‌انداز و چالش‌های صنعت فولاد کشور، بر ضرورت تدوین راهبردهای جدید برای حفظ رقابت‌پذیری تأکید کرد. وی با اشاره به جایگاه ایران در تولید جهانی فولاد گفت: ایران با تولید ۳۱.۴ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۴، رتبه دهم جهان را در اختیار دارد و حدود ۲ درصد تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. به گفته او، نرخ رشد سالیانه تولید فولاد
آیین الحاق سه دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی و امداد به بخش HSE شرکت فولاد خوزستان انجام شد
اهواز - عصر اتحاد: باحضور مدیرعامل شرکت فولادخوزستان، آیین الحاق سه دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی و امداد، متناسب با به‌روزترین سیستم‌های استاندارد جهانی که پیشتر در کمیته‌ی عالی HSE تصویب شده بود، در راستای ارتقای ایمنی و پایداری تولید به بخش HSE انجام شد.
فرایندها و فرصت‌ها در گروه، باید ایجاد ارزش افزوده برای شرکت فولاد خوزستان نماید
به گزارش عصر اتحاد به نقل از خبرنگار روابط عمومی ، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشستی با مدیران شرکت تافکو به گفتگو نشست. نشست یاد شده با حضور محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بره‌برداری و توسعه، مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری، مرتضی خاکبازان فرد معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، سید رضا هاشمی زاده معاون فن‌آوری و محمد جامعی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان و استقبال سعید قاسم زاده مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت تافکو، روز چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴ در سالن کنفرانس شرکت تافکو انجام شد. امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان
فولاد خوزستان سه تفاهم‌نامه همکاری صنعتی و فناورانه امضا کرد
اهواز - عصر اتحاد: در حاشیه سومین روز نمایشگاه بین‌المللی متافو و با هدف گسترش همکاری‌های فنی، مهندسی و فناورانه، با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان سه تفاهم‌نامه با شرکت‌های هلدینگ امضا کرد.
مسیر ثبت سفارش نیازمند بازنگری و اصلاح برای حمایت واقعی از تولید داخلی است
اهواز - عصر اتحاد: معاون خرید فولاد خوزستان: مسیر حمایت از تولید داخلی نیازمند اصلاح فوری است.
اقتصاد فولاد در آینه انرژی؛ شش ماه فشار، یک ماه جهش
به گزارش عصر اتحاد به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ برای فولاد خوزستان را نمی‌توان فقط با چند ردیف در صورت‌های مالی توضیح داد. این دوره ادامه فصلی از ناترازی و محدودیت بود که از چند سال قبل و به‌ویژه در ۱۴۰۳ بر کل زنجیره فولاد کشور سایه انداخته است؛ سالی که بخش بزرگی از صنعت فولاد زیر فشار هم‌زمان رکود جهانی، افت قیمت‌ها و مهم‌تر از همه، محدودیت‌های انرژی قرار گرفت. در چنین بستری، آنچه فولاد خوزستان را در نیمه نخست امسال متمایز می‌کند، نه عدد خام سود و زیان، بلکه نحوه مواجهه این
زمستانِ خاموشی یا زمستانِ تدبیر؟
به گزارش عصر اتحاد؛ به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان زمستان در سیاست‌گذاری ایرانی همیشه یک «آزمون» بوده است؛ آزمونِ دولت‌ها، صنعت و صبرِ مردم. امسال اما مسئولان دولت با پرسشی ساده و سرنوشت‌ساز روبه‌رو هستند: آیا می‌توان چراغ کارخانه‌ها را روشن نگه داشت و شعار حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی را به عمل بدل کرد؟ صنعت، موتورِ اصلی و محرّک اقتصاد است؛ نه پرهیاهو مثل بازار ارز و بخش‌های غیرمولد، بلکه ستونِ استوارِ تولید و اشتغال. بازار ممکن است نوسان کند، اما صنعت ستونِ ثبات است. در کارخانه‌هاست که ارزش‌افزوده خلق می‌شود، فناوری معنا می‌یابد و
کاهش ۳۰ درصدی حاشیه سود صنعت در یک دهه/ بازنگری در مدل‌های تولید و سرمایه‌گذاری
اهواز - عصر اتحاد: در جهان امروز، گذار به سمت فولاد سبز دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی برای بقا در بازارهای جهانی است. محدودیت‌های بین‌المللی در حوزه انتشار کربن، سیاست‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا در زمینه واردات محصولات پرکربن و الزامات جدید زیست‌محیطی، معادلات تولید و تجارت فولاد را به‌کلی تغییر داده‌اند. در چنین شرایطی، شرکت‌های بزرگ فولادی ناگزیرند با تکیه بر فناوری‌های نوین، مسیر تولید پاک و پایدار را در پیش گیرند تا بتوانند در زنجیره جهانی باقی بمانند.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین خبرها

عصر اتحاد